دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1400 - 13:51
مرندی در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو مطرح کرد؛

دستیابی به خودکفایی ۷۰ درصدی با تلاش مستمر نیروهای انقلابی

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به تحریم‌ها و اینکه نیروی دریایی درزمینهٔ شناورها، تعمیرات و تجهیزات پس از انقلاب اسلامی هیچ‌گونه دانشی نداشت، گفت: با سیاست‌هایی که بر اساس اقتصاد مقاومتی و ارتقا زنجیره تأمین تهیه و تدوین شد درزمینهٔ تجهیزات با ساخت ۶۸ فروند شناور با فنّاوری به‌روز دنیا به خودکفایی بالای ۷۰ درصد رسیده‌ایم.
کد خبر : 624215
مرندی



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیامک سیدمرندی در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو گفت: معیاری برای اندازه‌گیری توان و پیشرفت متخصصان داخلی در حوزه هوشمند سازی صنعت دریایی وجود ندارد و بنا بر نیاز کشور در حوزه دریایی، تجاری و نظامی دائماً دانش خود را متناسب با فنّاوری و فناوری‌های جدید باید به‌روز کرد.


وی با اشاره به تحریم‌ها و معضلاتی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی داشت، عنوان کرد: نیروی دریایی درزمینهٔ شناورها و حتی تعمیرات و تجهیزات پس انقلاب هیچ‌گونه دانشی نداشت که با تمرکز نیروهای جوان مشکلات مرتفع و وابستگی از بین رفت و باسیاست‌های که بر اساس اقتصاد مقاومتی و ارتقاء زنجیره تأمین تهیه و تدوین گردید درزمینهٔ ساخت تجهیزات با سخت ۶۸ فروند شناور با فنّاوری به‌روز دنیا به خودکفایی بالای ۷۰ درصد رسیده‌ایم.


رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور افزود: با استفاده از فناوری‌های جدید در ارگان‌های دریایی و سازمان‌های بهره‌بردار درزمینهٔ طراحی و ساخت شناورها و تجهیزات موفق به ساخت موتورهای پیشرفته، موتورهای دیزلی بومی کم‌مصرف شده‌ایم.


این مقام مسئول بابیان رشد چشمگیر در حوزه نظامی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ نظامی و امنیتی با ساخت زیردریایی‌ها عظیم گامی در راستای استقلال کشور برداشته‌ایم. پهنه‌های بزرگ دریایی در اطراف کشور ما قرار دارد که طراحی و هوشمند سازی در کنترل شناورها، کاهش خطاهای انسانی، برطرف ساختن نیازهای محیطی، رصد مرزهای آبی از اهمیت بالای برخوردار است.


سیدمرندی در خصوص شبیه‌سازها و انتقال مدل‌های هیدرودینامیکی بخصوص در خلیج‌فارس و عمان و شبیه‌سازی پل فرماندهی کشتی NBO-۱۰۰ تأکید کرد: با شبیه‌سازی و استفاده از فنّاوری روز و انتقال فناوری به دانش بالایی در این زمینه رسیده‌ایم که نیازی به خرید نداشته باشیم.


وی در پایان افزود: در خصوص آموزش کارکنان نیروی دریایی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران به حد کفایت است و در بخش‌های تخصصی صرفاً احتیاج به آموزش‌های خاص است.


انتهای پیام/۴۱۶۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته